sábado, 10 de abril de 2010

El Cairo, si Al•là ho vol

Fins fa unes poques setmanes tenia un coneixement molt limitat sobre Iemen. En realitat, no coneixia res sobre aquest país però sí que recordava dues notícies, de les que es van fer ressò àmpliament els mitjans de comunicació. La primera: l’atemptat de l’estiu de 2007, en el que van morir nou persones, cinc de les quals eren turistes catalans. La segona: un avió de la companyia Yemen Airways es va estavellar l’estiu passat a l’Oceà Índic. Va morir tota la tripulació i passatgers, excepte una noia, que va poder ser rescatada amb vida. Amb esdeveniments tan optimistes a la meva memòria, potser us preguntareu per què he triat aquesta companyia per volar i aquest país per fer-hi escala de camí al meu proper destí. La resposta és molt senzilla: aquest era, amb diferència, el vol més barat per sortir de l’Índia.

Ara sé algunes coses més sobre Iemen. Per exemple, que el nom del país significa “dreta” en àrab. Sembla que es diu així perquè està situat a la dreta de La Meca, el lloc més sagrat pels musulmans. És veí, doncs, de l’Aràbia Saudita i d’Oman. Ara també sé que Iemen és un indret desèrtic i el més pobre de tots els països àrabs. Els iemenites expliquen una bonica història sobre el seu país. Diuen que un bon dia, Déu va decidir visitar el món que havia creat. En primer lloc va anar a Londres. En veure la ciutat, va exclamar: “com ha canviat des de la meva creació, ni jo mateix ho reconec”. En segon lloc va anar a Egipte. Va dir: “també està bastant diferent, costa de creure que sigui el mateix lloc”. Finalment va anar a Iemen. “Això sí que ho reconec! Està tot igual que quan jo ho vaig crear!”.

Pujar a l’avió i veure’m envoltat d’homes amb llargues barbes i turbants, i dones vestides de negre, em fa sentir pessigolles a l’estómac, aquella barreja de curiositat i vertigen que acostuma a provocar tot allò que és nou i desconegut. La veu del pilot ressona pels altaveus de l’avió. Parla en àrab, però puc entendre algunes poques paraules: La Meca, El Cairo i InshaAllah. Imagino que diu que passarem a prop de La Meca i que arribarem a El Cairo, si Al·là ho vol. A més a més de respirar l’aire de les dues ciutats més importants del Iemen, Adén i Sanà, tinc l’oportunitat de fer, al igual que Déu, un cop d’ull al país a vista d’ocell. Finalment arribem a El Cairo a l’hora prevista. Al·là ho ha volgut!

1 comentario:

  1. Hola Joan Carles,
    Buff... quina aventura la teva, si senyor!!
    Aquest cap de setmana , la Imma em va regar la Tsunamika que vas comprar a l'Índia del teu cor!
    Gràcies i fins aviat.

    Jordi

    ResponderEliminar