
La majoria de gent que ve a Dharamsala ho fa simplement per turisme o també molts per cultivar una dimensió més espiritual, ja que aquí hi ha molts monestirs budistes, centres de meditació i de ioga. Us he de confessar que la meva motivació per venir ha estat molt més primària. Ni espiritualitat ni turisme. Jo he vingut bàsicament pel menjar. Poder menjar durant un parell o tres de dies momos (una mena de raviolis tibetans), tukpa (sopa de verdures amb pasta tibetana), te tibetà (salat i amb mantega) o pizza ha estat un regal del cel. A l’Índia, però, qualsevol indret turístic significa automàticament dues coses: per una banda, una sobre explotació de botigues de records, restaurants, cafeteries, hotels o llocs d’accés a Internet i, per altra banda, un bon grapat de pidolaires que fan l’agost amb els viatgers més “bondadosos”. Avui, per exemple, m’ha sorprès veure en un restaurant una parella de gent gran sopant amb dos infants del carrer, bruts i amb les robes fetes uns parracs. Per sort o per desgràcia, a mi encara no se m’ha desvetllat aquesta dimensió caritativa. Jo segueixo amb unes motivacions molt més primàries: acontentar el meu estòmac i aconseguir els preus més baixos a les botigues.
No hay comentarios:
Publicar un comentario