martes, 15 de diciembre de 2009

Temple divertit

De tots els temples hindús que he visitat podria dir que aquest és el més divertit. Es diu Mata Temple i està dedicat a una santa amb ulleres anomenada Lal Devi. Els visitants han de seguir un recorregut per una sèrie de laberíntics passadissos i tunels, alguns d'ells foscos, altres estrets i altres amb un pam d'aigua. Hi ha multituds de déus per tot arreu i campanes que els fidels fan sonar constantment. Per fer-vos una idea, imagineu una barreja entre la sala dels miralls del Tibidabo, les coves de Collbató i el Museu del ninot de València.

En un racó de la sala principal d'aquest mateix temple hi ha un gurú ajagut a sobre d'uns coixins i envoltat de desenes de persones que l'adoren, li toquen els peus i li fan massatges a les cames. A l'apropar-me per saludar-lo em va cridar i em va fer seure al seu costat. Durant una bona estona em va estar ensenyant postures de ioga i parlant-me en hindi sobre coses que òbviament no vaig entendre. Em va donar te i menjar. Ens vam acomiadar amb una abraçada, una fotografia i una bendició.

De tornada cap a casa vaig passar per l'estació de trens per consultar uns horaris. Allà, una parella de policies em va cridar. Què deu passar ara, em vaig preguntar. A l'arribar al seu costat em van saludar amb una reverència i em van tocar els peus en senyal de respecte. Encara em pregunto per què. Potser per les corones de flors i la pintura al cap que el gurú em va posar. Sigui com sigui, la Índia no deixa mai de sorprendre. Ni un sol dia sense alguna sorpresa!

No hay comentarios:

Publicar un comentario