miércoles, 2 de diciembre de 2009

Horari

4 am. El meu dia comença habitualment a les 4 de la matinada, quan encenen els altaveus d'un temple proper al lloc on visc i, a tot volum, reciten i canten pregàries fins a les 8 del matí.

9 am. Afortunadament, aconsegueixo tornar a a agafar la son abans de sentir la salmòdia sencera i puc dormir una mica més fins a les 9. A aquesta hora m'aixeco, em dutxo (si és que hi ha aigua calenta) i prenc un te. De vegades, si tinc pà o Kellogs, puc mullar-hi alguna cosa.

11 am. Cap a mig matí vaig cap a la ciutat. Això vol dir que he de caminar uns 3 km. fins a la carretera principal i allà fer autoestop o agafar un rickshaw fins a la ciutat, que està a 10 km. Tot el trajecte em porta, si tinc sort, una hora aproximadament.

12 am. De dotze a dues, més o menys, faig classe d'anglès. Estil indi: cadascú arriba quan vol, s'afegeix al que estiguin fent en aquell moment i marxa quan vol.

3 pm. Menjo un plat de noodles. Els noodles són una mena de fideus orientals amb verdures, força bons i molt econòmics. El senyor, que ja em coneix, em somriu quan em veu arribar i, sense preguntar-me, els comença a preparar.

4 pm. Faig un volt per la ciutat, aprofito per mirar Internet, fer compres al mercat o fer algunes fotografies.

5 pm. Vaig al Temple de l'or. Faig un volt o m'assec una estona. També menjo allà gairebé cada dia. Podríem dir que és el meu berenar. Ja sabeu, menú indi: llenties, arròs i pà.

6 pm. A aquesta hora ja és fosc i vol dir que cal tornar a casa. Si no, difícilment trobaré el camí de tornada, especialment els dies que no hi ha lluna

8 pm. Escric una estona o llegeixo. Abans de dormir sopo una mica. Habitualment tomàquets, pastanagues, ous i llet, que són alguns dels productes més populars i econòmics a l'Índia. I poca cosa més hi ha per fer, així que a dormir. Fins a les 4 que tornarà a començar un nou dia!

No hay comentarios:

Publicar un comentario